23 Şubat 2015 Pazartesi

çocuk düşlerimde kaldım










çocuk düşlerimde kaldım
aydınlık bir yüzyıl geçiyordu dünyadan
şu yana dönüyordu toprak, deniz ve gökyüzü
güneşi daim bende
öteki yandan bastırıyordu karanlık
uykusu yastık üstü
başım başımda

şimdilerde yadırganır oldu
düşler
çocuklar da adam akıllı
olsun
notalar bile hoyrat gerçekçi
sol anahtarının önünde

hiç kimse olmaktı
niyetim oysa
o vakitler
daha çocukken
daha bilmezken her malın
bir ederi olduğunu
izin vermediler
iyi kalemlerle imza atanlar bir
bir de yakan bomba yapanlar
bir de şerikleri
bir de erkekleri
egemen
kim ne isterse vermezdiler
kuralları böyle
amenna

kimse olmamaktı
niyetim
daha çocukken
tanrı icazet lütfettikçe
böyle mahzun
böyle temiz
böyle katıksız
kalacaktım evrende bir yerde
çok da yer kaplamazdım
şuncacık
cürümümce işte
işte bu kadarcıktım

gözyaşım toprağa düşsün yeterdi
bir çığlık çıksa ağzımdan
bir kahkaha
çınar yaprağına çarpsın
o dahi kabulüm
bir satırlık olsun istedim
yaşam öyküm
buncacık

heyhat
ağaçlar erken öldükçe
bir yerinde gezegenin
çocuklar çabuk büyüyordu
her yerinde
düşlerimden çabuk
eksik sevda mezarlarında
geçmişim
hiç çocuk olmamışım

en çok ona yanarım

merhamet dağı adlı şiir kitabından... 
m.tahir iloğlu (1984 - bodrum)

Hiç yorum yok: