25 Ocak 2015 Pazar

bir film izlesen şu eski sinemada

bir film izlesen şu eski sinemada
kadın ayaklarını ısıtmakta
sanki yüreğine iyi gelecek
erkek siyah zeytin yiyor
ortası delik eski bir gazetenin üstünde
çöp kutusunun yanında yaşlı bir köpek uyuyor
mevsim bazen ilkyaz
güneş arada bir kameraya vuruyor
perde üzerine yürüyor o vakit
yanında eğreti oturuyorum
sesim soluğum ölü
ışıklar açılsa yok'um
dışarıda sigara dumanı
tellendiren sanki ben
film yeşilçam
artis bi figüran her karede
daim tren geçiyor orta yerinden
beni götürüyor bir kompartıman
sen memelere sarılmış kuzusunu görüyorsun
çimenleri ve kayın ağacını

sinema eski mi eski
hüzün kokuyor localarında
sen yalnız oturuyorsun
yanında ben
gong vurulsa duyacaksın
duyacaksın bir türkü var dilimde
sen artis bi figüran söylüyor sanacaksın
şatafatlı bir gazino sahnesinde

bir film izlesen şu eski sinemada
çıktığın sokak ayaklarına dolanacak
ben sonsuza kadar geçmeyeceğim oradan
eski bir yunan tanrıçası yazacak
şiir gibi yazgımızı
anadolu denilen cennette

ali mirbende - aşağı ayrancı 1986

Hiç yorum yok: