25 Eylül 2014 Perşembe

GÜZE YAZILMIŞ DİZELER


I.
saçlarını sal, muhannetlik senin işi değil
indir güneşi
zaten ayrıksı da duruyor
vakti gelmiş ki
vazgeçmiş yakıp kavurmaktan
tırnakların sırtımda
sevişmek bu mevsim
en büyük stratejidir
öldür dişlerinin kuytularında

II.
güz geliyor
çocukları vurabilirler
katilleri sevdanın
yine
ağıtlar bulaşmasın ağzımıza

III.
bir yazı tüketen
türkülerdir
bir tabancanın kabzasıyla vurur
şakağıma
içeride
sarmaş dolaşızdır
eski sevgiliyle
içeriz birbirimizi
uyanmak intihar olur


IV.
şiir
güz mevsiminde
sincap gözleriyle
dikilir
ben ben değilim
ben kendim değilim
kendim hiç ben olmadı
yatarım eylül
yazarsam eylül
bıyıklarımda teri var
sadeliğinin
çok manidar geliyor
içmek
anlatmış mıydım
güz şairin
cafcaflı mezar taşı

V.
bu mevsimde ölenleri
ruhuyla gömüyorlar
kuytuda mezarlara
sadık aşıklar hak ediyor
merasimde
dik durmayı




VI.
güz olunca en çok
devrimci oluyorum
aklım memleket
deniz’in sallandığı
üç ağaç
angara’da bir müzede duruyor
boğazı yırtılmış
solgun beyaz bir göynek
güz olmadan giydirilmiş
üstüne
biliyorum.

VII.
bana kendini unutturuyor
öfkeli şiirlerle
kadınlar
ayıkırsam
aklıma düşüyor
yaşamak
bir rakı masasında
ve
başım memelerine gömülü
ölmek istiyorum

VIII.
banka hesaplarında
sömürülmüş emek biriktirenler var
çalınmış ekmekler
verilmeyen katık
kısa ömürler
bono
uzun vadeli kan emiciliği
tahvil
böyleydi muhasebesi
bir güz bile beklemeden
kovulduğum işlerin

IX.
her güz
düşünüp az daha yaşlanıyorum
üsküdar ağzıyla konuşuyorum
resmi merasimlerde
rakıyla seviyorum eskide kalmış
bir kadını
sigara tüttürdüğüm de oluyor
aklıma
köpeği kadar sevmediği düşünce
beni

her güz
düşünmesem de yaşlanıyorum
içmesem de
eskiyorum
Şairi Bilinmiyor
Yayın Hakkı Alınamadı


Hiç yorum yok: