30 Eylül 2014 Salı

beklerken

şiir ağu
şair o vakitler
zamanlı bir toy
naylon ayakkabılar vardı
ayran, bulgur
yufka bir de
aktı yıldız başucumdan aşağı
sabit kaldı hüznüm
hala ve şimdi
başlık attım
bekliyorum
soğuk değil
beklerim
hem de çok beklerim
sıcak da değil
tavşan deliğinden çıkmaz
er vakittir
karıncaların da ayağı kesilmemiş
topraktan
esiriz herkes kadar
dizildik her yere
ben aşkı seçtim sanıyordum
başlık yazıldı bir kere
şiire
kondu üveyik
yuvasına
mevsim güz, mevsim zemheri, mevsim nevruz, mevsim
siktir et gitsin
mevsim çağdaş, laik ve sosyal
bir ömür törpüsü
ne önemi var hem
bekliyorum, hepsi bu
dağ, ağrı dağı
şiir başlığını almış gölgesine
dağ, süphan
vuruyor soğuk yanıyla
dağ, allahuekber
şiir imansız
ben yalnızca ve kusursuz bekliyorum
muhabbet çok oldu
kesilmiş ihanetiyle
heyhat
daha ahlaklıyız artık
daha makbul
iyice adam olmuşum
sahici kadın
beklesem ne fayda
gelecek olan çoktan gelirdi zati
bekletmezdi de
saat tik tak, tik tak
çalışsın dursun
ne fayda
gelecek olan çoktan
sererdi çulunu orta yerine
tuzdan gölün
ilk dokunuşlarımızı
kurtuluş gününde aşkın
temsili canlandırmak gayesiyle
ayak baş parmağım değiyor
bulutsuzuz
su kenarında
tuzdan su imal etmiş
tanrı
çevrik çöle
orta yeri
yüreğimin
aynı tanrının vukuatı
öyle sakin, öyle hantal, öyle ataletsiz
bekliyorum
köpeğim olsa bir de
arada sözümü kesecek
kırlangıç sürülerini kovalayacak
göç mevsimi
eh, kabul ki; pek daha iyi
bekleriz
ikimiz
lakin
yalnız bekliyorum
ısınıyor vadide
ulu orta bir uzun hava
ne’şet avaz
haya
edep
kırıyor belini duttan
aslını da inkar eden bir bağlamanın
eşlik etsem
kolay beklerim
de
kırık düzen
bozuk düzen
bağlama
anadolu
ülke
elin boşsa diyor
hattili bir şair
başlığı da koymuşsan
şiire
raks ettir
gözleri anne bir kadını
döne dursun gökyüzünde
bir doğanın yorgun
kanat tüyü
inmesini bekle
kuş üzümü seversen
bekle
ebegümeci, man kamyon, deli gömleği
of tanrım,
beklenecek çok şey yaratmışın
azlık vakti
ben
kaç ay oldu onu da saymadım ya
aklına senin bile gelmeyecek
şeyleri düşünerek
taş bir lahite
gömülü
bek
bekli
bekliyor

bekliyorum.

mustafa doğan 
(1980 - ölü şairin defteri)

Hiç yorum yok: