14 Ekim 2014 Salı

Bir Şehir / İki Emekçi - Küba Şiiri

iki kişiyiz aksak bir kaldırımda
karıncalar ve solucanların terk ettiği
betondan bir şehrin
en kenarında
yorgun ve düşünceli
çekirdeği aynı iki dünya
kainatımız bile ayrı şimdilik
de ki akşam oldu
hep böyle
ısıracak bir ışık yok
gözlerimizi
içi kafalarımızın hariç
her yer derin bir karanlık
senin ara sıra sağ gözün seğiriyor
kalu beladan bu yana
gün ışıyınca tanıyorum seni
ameleden geldi adın
şimdilerde
dün sabah itibariyle diyorum
kayıtlı
demirci ustası
eğ demirci, bük demirci, düş demirci
kes elini, kan demirci
yanındayım
şuradan güneş doğduğunu söylüyor annem
bazen ve belirsiz bir saatte
sırtımda şu an bir dolunay
yürüyorum
yalnız
yürüyoruz yalnızız
kaldırım beni bir indirip bir çıkartıyor
senden yorgun
hasılı
senden daha düşünceliyim
sorarsan ki
hiç sormadın
vasıfsızdı daha dün benim de adım
bugün senin kadar
demirci ustası
bak dolunay karanlığında
yüzüme yüzüme bak
gör
insan bir günde ne çok değişebiliyor
maksat para kazanmaksa
aç kalmamaksa hele
ne hızlı değiştirilebiliyoruz
lazımsak patrona
kendimizi
şimdi akşam ya
senle aynı yolun ucundayız
benim boynum düşmüş
bir o yana bir bu yana
zaman tanrının hesabıyla akmıyor
insan ömrü
koşuyor oysa
içimde sır bir sevda
demediğin aşkların kadar kutsal
senle bir zaman
olursa o boşluk
izinliysek çalışmaktan ve ölmekten
yoksulluktan gayrisini de
paylaşmaktır
ehemmiyetle sakladıklarımızı
gülmek için kendi kendimize
hadi yürü
daha dolunay
daha akşam
daha umut var

kaldırımlar bir iniyor bir çıkıyor.

Küba Şiiri / Anonim – Çeviri Kitapsevenlerle

Hiç yorum yok: